Vse o prehranskih dopolnilih

prehranska-dopolnila-1

prehranska-dopolnila-3

Prehranska dopolnila uporabljajo športniki, bodybuilderji ter športni moški in ženske, da povečajo svojo moč, učinkovitost in okrevanje. Na voljo so v številnih različnih oblikah, od multivitaminov in mineralov do beljakovin, kreatina in raznih drugih “ergogenih” pripomočkov. Preden se posamezniki odločijo za kakršno koli dopolnilo, morajo zagotoviti, da je njihova prehrana zdrava, uravnotežena in primerna za njihov šport. Tisti, ki se odločijo za dodatna hranila v dodatni obliki, se morajo vedno posvetovati z akreditiranim športnim dietetikom ali registriranim strokovnjakom za prehrano, ki je specializiran za športno prehrano. Le ti bodo lahko ocenili vašo primernost za določen prehranski dodatek.

 

Energijske pijače

Izredno pomembno je, da ste med vadbo in treniranjem dobro hidrirani. Tudi majhna količina dehidracije bi lahko škodovala nivoju učinkovitosti. Pitna voda je dober način vzdrževanja hidriranja v času vadbe. Toda nekateri posamezniki se odločijo za energijske pijače, še posebej tiste, ki se ukvarjajo z vzdržljivostnimi športi, kot je vožnja s kolesom na dolge razdalje. Mnogi energijski napitki vsebujejo elektrolite, kot je natrij, ki pomagajo stimulirati žejo in spodbuditi pitje ter izboljšati telesno sposobnost zadrževanja vode. Poleg tega lahko ogljikovi hidrati, ki jih vsebuje veliko energetskih napitkov, posameznikom zagotovijo dodatno energijo, ki je morda potrebna v zadnjih fazah usposabljanja.

Zaradi pomanjkanja dobrih podatkov za prhranska dopolnila in močnih podatkov za prehrambeni vzorec priporočila javnega zdravja za zdravo prehranjevanje spodbujajo ljudi, da jedo rastlinsko prehrano iz celih živil, ter čim bolj zmanjšajo predelano hrano, sol in sladkor in vsak dan to prakticirajo in opustijo zahodni vzorec in sedentaren življenjski slog.

Na primer, medtem ko je povečana poraba sadja in zelenjave povezana z zmanjšanjem smrtnosti, bolezni srca in ožilja ter rakom, dopolnitev s ključnimi dejavniki, ki jih najdemo v sadju in zelenjavi, kot so antioksidanti, vitamini ali minerali, ne pomagajo, nekateri pa so ugotovili, v nekaterih primerih škodljivi. Na splošno od leta 2016 manjkajo robustni klinični podatki, kar kaže na to, da kakršna koli prehranska dopolnila naredijo več dobrega kot škode ljudem, ki so zdravi in uživajo razumno prehrano, vendar obstajajo jasni podatki, ki kažejo, da so vzorci prehranjevalnih vzorcev in izbira načina življenja povezani z zdravstveni izidi.

Prehranska dopolnila so po zakonu, ki ga je leta 1994 sprejel Kongres Združenih držav, tisti izdelki, ki:

-se uporabljajo ustno.
-vsebujejo “živilsko sestavino”, namenjeno dopolnitvi hrane. -nekateri primeri prehranskih dopolnil so vitamini, minerali, zelišča (ena rastlina ali mešanica večih), drugi rastlinski proizvodi, aminokisline in sestavine živil, kot so encimi in glandularni ekstrakti.
-prihajajo v različnih predstavitvah, kot so tablete, kapsule, želatinske kapsule, tekočine in praški.
-niso predstavljeni kot nadomestek za konvencionalno hrano niti kot sestavina živila ali prehrane.
-na etiketi so označeni kot prehranski dodatki.

Dopolnila k prehrani se prodajajo v trgovinah z živili, v dietnih trgovinah in v lekarnah.

Indikacije

Nekatere uporabe prehranskih dopolnil imajo znanstveno utemeljene terapevtske indikacije. Folna kislina na primer preprečuje nekatere prirojene okvare, vitaminski in cinkov režim pa lahko upočasni napredovanje starostne degeneracije. Druge uporabe niso bile znanstveno dokazane kot učinkovite. Na primer, zeliščna formula, ki naj bi razbremenila bolečino, ki jo je povzročil artritis; ali vnos vitamina C za preprečevanje ali zdravljenje mraza, čeprav prednosti zaužitja velikih količin vitamina C v ta namen niso dokazane.
Tveganje pri vnosu prehranskih dopolnil

Da bi zmanjšali tveganje z uživanjem prehranskega dopolnila, je treba upoštevati naslednje:

– posvetujte se s svojim zdravnikom o varnosti prehranskega dodatka, da vzpostavite celovit načrt zdravljenja. Še posebej pomembno je, da se posvetujete z zdravnikom, če: nameravate nadomestiti redno zdravljenje z enim ali več dopolnili.
– v primeru  jemanja določenih zdravil (z ali brez recepta). Znano je, da nekateri dodatki komunicirajo z zdravili.
– ali imate kronično bolezen ali motnjo.
– ali je pri vas planiarana operacija. Nekateri dodatki povečujejo tveganje za krvavitev ali motijo pri anesteziji in analgetikih.
– ali ste noseči.
– ali razmišljate o prehranskem dopolnilu pri otroku. Veliko izdelkov, ki se tržijo kot primerni za pediatrično uporabo, niso bili preizkušeni glede varnosti in učinkovitosti pri otrocih
– ne jemljite večjega odmerka od tistega priporočenega na nalepki dodatka, razen če ga zdravnik priporoča.
– če opazite kateri koli neželeni učinek, prenehajte jemati dodatek in se posvetujte s svojim zdravnikom.
-če razmišljate o uporabi zeliščnih dodatkov, je treba upoštevati nekatere previdnostne ukrepe.

Skupino teh prehranskih izdelkov zakonsko ureja Direktiva EU 2002/46 / ES. Določeni so zlasti dovoljeni minerali in vitamini. V uredbi o prehranskih dopolnilih, je dodatek k prehrani, hrana ki:

-je namenjena dopolnitvi splošne prehrane,
-predstavlja koncentrat hranil ali drugih snovi s hranilnim ali fiziološkim učinkom
-povzroča zdravstvena izboljšanje v odmerjenih majhnih količinah na trgu v dozirni obliki, zlasti v obliki kapsul, pastil, tablet, pilul, šumečih tablet in drugih podobnih oblikah, prah vrečke, tekoče ampule, kapalne steklenie in podobne oblike tekočin in praškov.

Podrobno na http://bodifit-shop.com/
Ker dopolnila zakonito pripadajo hrani, se uvrščajo v Nemčiji v skladu z določbami za živila in krmo. Pooblaščeni vitamini in minerali so navedeni v uredbi o prehranskih dopolnilih iz leta 2004. Kot dodatna sestavina so dovoljene le surovine, specifične za živila, v skladu z uredbo o novih živilih.